REC0520458 |
La cultura del pensament a l'aula |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil |
|
|
|
1/7/2024 - 29/7/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació EDUCA
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
13AE La cultura del pensament a l'aula
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En aquest curs l'alumnat podrà conèixer els principals aspectes relacionats amb l'aprenentatge actiu, les rutines de pensament i les destreses de pensament.
Metodologia. El curs es desenvolupa al Campus d'Educa, en què l'alumne té total flexibilitat de connexió, podent gestionar el seu temps formatiu. Des d'Educa, el curs disposa d'un/a docent especialista en la temàtica, que dinamitzarà, corregirà i farà feedback a l'alumne, personalitzant així la formació. El o la docent del curs, establirà un calendari per treballar cada unitat a l'inici del curs, i així l'alumne podrà autogestionar-se el temps i la seva interactivitat amb el curs I el o la docent.
Temporalització del curs. És un curs totalment online de 30 hores distribuït en de 3 unitats didàctiques repartides en 4 setmanes.
Difusió: Es realitzarà mitjançant la pàgina web de l’associació EDUCA i a través de les xarxes socials pròpies.
Cost de la matrícula: 55€
El cost de la matrícula ja estava incorporat al camp de la descripció, és una incidència tècnica del sistema!
|
| |
Objectius |
- Conèixer la cultura del pensament.
- Reflexionar sobre la importància de la cultura del pensament.
- Conèixer les rutines de pensament i les destreses de pensament.
- Adquirir recursos per treballar a l'aula utilitzant les rutines i les destreses de pensament.
|
| |
Continguts |
U1. ÚS DE METODOLOGIES GLOBALITZADORES: APRENENTATGE ACTIU I CULTURA DE PENSAMENT.
1.1. L'aprenentatge actiu
1.2. La cultura del pensament
U2. LES RUTINES DE PENSAMENT
2.1. Què són les rutines de pensament
2.2. Classificació de les rutines
2.3. Mostres de rutines i organitzadors
U3. LES DESTRESES DE PENSAMENT
3.1. Què són les destreses de pensament
3.2. Classificació de les destreses
3.3. Mostres de destreses i organitzadors
4. BIBLIOGRAFIA
|
| |
Formador/a |
Mati Romero Delgado
|
| |
Avaluació |
Els criteris per al seguiment i posterior avaluació, es fonamentaran en una actuació activa de l’estudiant en el curs.
Per a superar el curs l’alumne haurà de:
- Accedir als continguts totes les unitats didàctiques.
- Superar les avaluacions continues i l’avaluació final amb la qualificació mínima d’aprovat.
- La realització qualitativa i amb resultat d’apte l’activitat final proposada.
4.1. Criteris d'avaluació del grau de satisfacció i aprofitament de l'alumnat
Al finalitzar el curs, l’alumne haurà d’omplir una enquesta on avaluarà, de l’1 al 4, el seu grau de satisfacció i aprofitament del curs. Els ítems que haurà d’avaluar són els següents:
- El tutor ha facilitat l’aprenentatge?
- El tutor ha dinamitzat correctament el curs?
- La metodologia del curs ha estat adequada?
- La durada del curs ha estat adequada?
- Els continguts del curs han estat adequats?
- Els continguts del curs són aplicables i estan actualitzats?
- Els materials són comprensibles?
- El campus virtual és entenedor i fàcil d’utilitzar?
- L’assistència tècnica ha estat adequada?
- Valoració de la utilitat pràctica del curs al teu lloc de treball.
- El curs t’ha permès ampliar els coneixements per millorar professionalment la teva tasca a l'aula?
- Valoració del grau de satisfacció del curs.
- Propostes de millora i/o observacions del curs.
4.2. Concreció de l'avaluació de l'aprofitament.
El curs s’estructura a través de 3 unitats didàctiques. Cada unitat didàctica consta d'una avaluació tipus test amb preguntes relacionades amb el contingut de la unitat. Al finalitzar les 3 unitats l’alumnat haurà de realitzar i superar un qüestionari final (amb preguntes dels diferents mòduls) i una activitat final que on es podrà avaluar l’assoliment, per part de l’alumnat, dels objectius plantejats.
4.3. Avaluació de l’aprofitament dels participants.
Per a mesurar la consecució dels objectius disposem d’una eina quantitativa, l’alumne haurà de realitzar i superar els qüestionaris de cada mòdul i el final; es donarà per superat el qüestionari si l’alumne respon correctament, com a mínim, el 50% de les preguntes del test. Per un altre costat, utilitzarem una eina quantitativa, l’alumne haurà de presentar i superar un treball pràctic final, aquesta valoració serà d’”APTE” o “NO APTE”, per superar aquesta activitat es valorarà la relació dels continguts teòrics amb el treball pràctic, la capacitat d’anàlisi i sintetització i la presentació i estructuració del treball
|
| |
Requisits de certificació |
Per tal d’obtenir la certificació del curs, l’alumnat haurà de:
- Accedir als continguts de totes les unitats didàctiques.
- Superar les avaluacions continues i l’avaluació final amb la qualificació mínima d’aprovat.
- Realitzar de manera qualitativa i amb el resultat d’apte l’activitat final proposada.
- Realitzar l’enquesta de satisfacció del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres, professors i professionals vinculats a l’àmbit educatiu.
|
| |
E-mail |
info@escolaeduca.org
|
| |
|
|